Потребителски вход

Автор: travelpriestess Категория: Туризъм
Прочетен: 1106 Коментари: 0 Гласове:

Последна промяна: 29.08.2016 19:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Винаги съм обичала водата. Не знам дали е от зодията ми - Риби -или от нещо друго, но тя винаги е била моята си "стихия". И особено обичам водопади - мога да стоя с часове пред падащата вода, да слушам грохота и пръстите ми да усещат ледения допир на кристално чистия планински поток.
Винаги съм искала да видя възможно най-много от тези чудеса на природата, без значение от размера и местоположението им.

И така, един месец след като гледах филм за Фотинските водопади, не се поколебах на изненадващата покана на приятели да ги посетим, и на следващия ден приготвихме храна, вода, раниците на гръба и потеглихме.
От Пловдив до Пещера пътя е около 40 минути, от там има още 10 минути до разклона за село Фотиново, и още 15 минути по сравнително тесен и криволичещ път, минаващ през село Нова Махала.
Спряхме колата на центъра и решихме да се заредим с горещо кафе, за по-бодър старт на прехода :) Изненадващо попаднахме на много добър комплекс, хотел с прекрасно кафене. Изгледа от терасата беше вълшебен, а кафето учудващо вкусно.

В 12 на обед потеглихме пеша. Нови указателни табели за водопадите има на всеки ъгъл. Слиза се от центъра по стръмни улици и стълби до края на селото, а от там се тръгва по пътека, която е доста лека и не би затруднила и най-лошия турист :)
По пътя има наистина невероятни гледки - скали, поляни с есенни минзухари, стари мостове и дървета в причудливи форми.

С нормален ход и без почивка, разстоянието до мястото на водопадите се взима за около час. Стига се до беседка с информационни табели за местността, и указателни табели - вляво е за Фотински водопад 1, а вдясно - Фотински водопади 2 и 3.
Пътеката до водопад 1 е много стръмна, с нещо като стълби и ограда за придържане, но общо взето се държиш където намериш, най-вече за корени и странични скали.
Денивелацията е доста сериозна , но гледката отгоре...спира дъха! Слизайки най— долу, пред теб се открива водопада — и забравяш за цялото премеждие по слизането. Стоиш срещу него зашеметен, и не можеш да се освестиш и да си тръгнеш обратно. И се чудиш защо хората дават луди пари да обикалят водопадите в Аржентина, а дори не знаят за това родно богатство.

Все пак намерихме сили да се откъснем, и тръгнахме наобратно. Изкачването до беседката отне около 15 минути с няколко почивки.
След това се отправихме към другите два водопада.
Там пътеката е отново стръмна, но по—криволичеща, и не толкова трудна. Те са по— малки от първия, но също толкова зашеметяващи. Успяхме да открием площадка, от която се виждат трите едновременно — място, от което трудно ще си тръгнеш, ако не те притиска времето...или не огладнееш, както стана при нас :)
Решихме да хапнаем до единия водопад. Повярвайте ми,  толкова вкусни ми се сториха сандвичите, сякаш ям за пръв път от седмици...и няма как да не е така, при гледката и въздуха на импровизираната ни трапеза на една скала.
Събрахме сили, и тръгнахме наобратно. Изкачихме пак на почивки пътеката до беседката. Честно да си призная, явно денивелацията е била сериозна, след като ми се зави свят на няколко пъти.
Обратния път до селото ни отне този път около час и половина, тъй като умората се усети, и спирахме няколко пъти да почиваме, и пием планинска вода от чешмите.
По пътя и на отиване, и на връщане срещнахме страшно много хора — усмихнати, заредени и щастливи!

Препоръчвам на всички да посетят това вълшебно място, определено няма да съжалявате!