Потребителски вход

03.08.2013 20:19 - АБК готви нова атака над „Моята библиотека“
Автор: hadzapi Категория: Лични дневници
Прочетен: 12513 Коментари: 10 Гласове:

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ръководството на Асоциация „Българска книга“ (АБК), с предводител Веселин Тодоров, подготвя нова атака срещу „Моята библиотека“. Този път вика на помощ ФБР, които хич не си поплюват при погазването на човешките права. Заради тях в началото на годината се самоуби едно брилянтно момче — Арон Суорц/Шварц (Aaron Swartz) — само на 26 години.

На 16 юли следното писмо е било пратено до членовете на АБК: Уважаеми колеги,

АБК непрекъснато полага грижи за опазване на авторските и сродните права на своите членове. В тази връзка на 15.07 имах среща с агент Олсън от ФБР, която до края на годината е позиционирана в София и се занимава с киберпрестъпления. Тя прояви голямо желание да съдейства в нашата битка с пиратските сайтове за книги и конкретно с chitanka.info. Ангажимента е да се направят необходимите стъпки чрез ФБР за отнемане на домейна на Читанка, евентуално ограничаване на достъпа до базата данни и ограничаване на индексирането в търсачките. За целта е много важно да предоставим информация за нарушени права за книги, които ние притежаваме, а са налични в сайта Читанка. Критерият е да имате действащ договор за издаване. Особено ценни са книги на американски автори, което ще бъде мотива за ФБР да работи по случая. Всякакви други нарушения също ще бъдат разгледани.

Много ви моля до края на седмицата да пратите в АБК справки за нарушени права, съдържащи заглавие(на български и оригиналния език), автори, номер и дата на договора и докога е в сила.

Поздрави
Веселин Тодоров

Разпространявайте тази новина сред приятели и познати!

До няколко дни ще имате възможност да си свалите версия на библиотеката за инсталиране на собствен сървър.

Относно текстовете, заменени с предупреждаващо съобщение:
Съдържанието на книги и произведения от съвременни американски автори в момента е недостъпно за четене като знак на протест срещу поведението на АБК и за да се повиши информираността на обществото относно последната им постъпка. Все още не се знае кога отново ще е достъпно за читателите.

На 25 юли, до всички членове на АБК беше изпратено писмо с въпроси. Някои от тях бяха събрани от мнения, пуснати в настоящата тема.

Гласувай:

1. etyna - Бясна
04.08.2013 13:08
съм на атаката им! И съм сигурна, че не съм единствена. Имам усещането, че неграмотността и простотията се толерират с всички средства. Как ще спреш търсещия ум? Невъзможно! Той винаги ще намери храната, която му е нужна, за да се поддържа.
Поздрави!
цитирай
2. hadzapi - Споделям напълно мнението Ви!
04.08.2013 21:09
Читанка. инфо я имам свалена, когато беше първата атака срещу тях. Имаме у дома и още няколко електронни библиотеки. Знаете ли, че на места, където предлагах да споделя б-ките и книгите, които сме свалили, малко хора пожелаха да ги имат. Но все пак все още ги има.

Толерират се основно клюки, полит. разправии и крими новини, културата се опрости - колко хора ходят по музеи - единици на единиците, вярно и музеите ни едни прашни, със стари експонати неподдържани, често с недоволни и мрнкащи музейни работници, които и почти нищо и не пипат, а и масово не знаят като нещо ги питаме кое какво е, има обаче и много добре музеи и работещи в тях, напр. така е Етнографският музей в Белчин, Историч. в Самоков, Етногр. в Ловеч, Етногр. в Асеновград, Етногр. в Пазарджик, Истор. в Асеновград, Етногр. в Казанлък, Музея на Розата пак в Казанлък и на някои др. места, където има хора обичащи работата си.
3. etyna - Преди месец
04.08.2013 23:46
бях в Историческия музей в Кърджали. Случи се, че пристигнах там почти в края на работното време. Хората отвориха, запалиха светлините и бяха изключително любезни. Казаха, че аз съм четвъртия посетител за деня. Онемях. Месеци преди това се лутахме из едни полета, за да открием скални църкви в Михалич и Маточина. Нито една табела. Ни-що! Газиш кал до колене и разчиташ на случайността. А до Лютица стигнах с руска джипка, минахме буквално през една река, защото няма мост, за да видя, че цялата крепост е обрасла не с храсти, а с дървета! Едва ли е нужно да казвам каква историческа ценност е мястото. Не ми се ще да ви занимавам с предишните си митарства и разочарования...Извинете ме за дългото включване, но темата, която засегнахте ме вълнува. Радвам се, че открих блога ви!
цитирай
4. hadzapi - Посетили сте музея в Кърджали, а отвътре как е?
05.08.2013 05:21
Когато преди години ходихме в Кърджали, в района, за 10 дена обиколихме по много ускорена програма доста места, но уцелихме почивните дни на музея или по-скоро в музея в понеделник имаше вътре някой, но не пожелаха да ни отворят, че били някои си служители на семинар ли, на нещо друго ли беше, вече не си спомням и отвътре не можахме да го видим, но е в прекрасна сграда на бившия конак от турско време и отвън е много красива.

Но пък там бяхме само и с две нощувки, изминахме поречието на река Боровица, горе почти до яз. "Боровица", който го няма на големите карти на страната, но в регионалната карта на Кърджали го имаше. Красиво, бяхме спрели за почивка до мястото, откъдето имаше някаква табела тогава за пещерата Утробата, обаче тя не беше още толкова известна и колкото и да търсихме накъде всъщност сочи тази табела и да я посетим, така и не открихме тогава пътеката. А и хижата наблизо беше заключена. Но язовир Кърджали е много хубав - от язовири иначе като суровост и красота едновременно най-красива за мен е язовирната стена на яз "Белмекен", обаче като се слиза от язовира в посока Сестримо, по летния път, той е малък и стръмен и като се гледа нагоре язовира и стената и малкия, виещ се път - сурова и страшна красота, но красота. Тогава видяхме и край Дъждовница нишите, каменните гъби, защото към Перперикон пътувахме от Хасково и минахме да ги видим точно тях, естествено Перперикон и Каменната сватба край Кърджали също видяхме - то и тогава към нея нямаше указания, горе-долу по пътеводителя и селото до което се намира и се ориентирахме
цитирай
5. hadzapi - Видяхме и двете села близо до Кърджали, където ходят най-много почиващи,
05.08.2013 05:32
тогава много се строеше, а пък по тесните улички буквално нямаше къде да се мине, понеже обаче беше началото на октомври и беше пусто, нямаше хора и тихо, спокойно, там видяхме големи сомове до едно корабче, което някога е било за обиколки в язовира, но вече беше ресторант на брега, корабчета нямаше да пътуват.

Бяхме и до Маджарово, тогава при с. долни Главанак малкият "Стоунхендж" го видяхме, правеха пътеката до него, също още нямаше тази известност. В района на Маджарово - спахме в хижата на Зелени Балкани - много е приятно и ни показаха и музея, който са направили, лешояди вече нямаше, но по пътя за до там видяхме къде е наблюдателницата за тях при яз. Студен кладенец.

Колата не можа да ни изкара към Ловния дом при Студен кладенец, че от "качествения" бензин, разреждан яко в Кърджалийско ни се запушваше често жигльора и беше трудно да се почиства по пусти черни пътища и за много малко не стигнахме да видим елените, в дома може да се спи и се върнахме да си продължим към Татул.

Преди това в началото на това пътуване - рядко можем да пътуваме и когато стане винаги ни е наситена програмата бяхме до Араповски манастир, в района на Асеновград само него не го бяхме посещавали, останалите ги бяхме виждали, искахме да спим на х. Марциганица, обаче тя беше в ремонт и обратно се наложи да се връщаме, за да търсим къде да спим, се оказа, че се забихме буквално из тази част на Родопите и до едни "старите къщи" направено с преспиване, там се отказахме, че имаше бебе до стаята, която ни предложиха и въпреки, че имаше още доста къщи с по 2 стаи вътре, човека, който уж настаняваше отказа да ни даде друга стая, сякаш си мислеше, че ще останем там, въпреки, че в района нямаше къде другаде да се спи наблизо и беше вече доста притъмняло, да, ама не позна, и в колата може да спим, но не и като не ни е удобно - умора и цяла нощ да имаме рев на бебе и да си платим за тази "екстра", не ставаше. И продължихме, намерихме Чотровата къща, където нямаше никой, само пазача.
6. hadzapi - Даде ни единствената двойна стая, там приказка
05.08.2013 05:41
ъглова, на последния етаж, с ъглови панорамни прозорци, тишина, красота. Оказа се, че сме близо до Белинташ, обаче тогава не знаехме за него и до горе точно не се качихме, но пък по черния път отидохме до края му с колата по едни камъни - добре, че ни е руска кола и на доста места минаваме с нея, края - една огромна красота, панорама и се виждаше от другата страна Кръстова гора, а долу в ниското, по долината малки селца и къщи, имаше малък комплекс от къщи, където е направено за спане в уютна обстановка, върви се надолу около 20 мин., докато се стигне до тях пеша по пътечка, няма достъп за кола точно до там, и там - красота и панорама в тази долина. Белинташ се е падало всъщност на най-високото.

Бахме и към Ивайловград след Татул, вила "Армира", за Лютица ни казаха, че е лош пътя и с коля трудно се стига, Лютица я "видяхме" през очите на една жена, където беше пуснала снимки от свое пътуване на гости в Ивайловград и я бяха водили до там, наистина занемарено и с високи треви - блогът й е към сектор "Туризъм", не си спомням сега никът й.

В района на Ивайловград не ходихме до други места, въпреки, че им се искаше да се спуснем по един асфалтов път до края му до границата, обаче вече и гледката на Родопите малко ни беше дошла в повече и покрай яз. Ивайловград поехме към Свиленград като спахме в Мезек - там привечер бяхме и като питахме за гробницата ни казаха в един магазин, че ключовете ги държи една жена, и жената от маагзина изпрати дъщеря си да ги вземе от нея. Буквално ни ги дадоха и сами да ходим да си отключваме и да разглеждаме. Добре, че момичето с още една нейна приятелка пеша дойдоха малко по-късно, че нямаше къде да ги вземем с нас от багажа, който беше в колата и малко ни подпомогнаха, че ние отворихме гробницата, опитваме се да запалим ел.ектричеството, обаче...
цитирай
7. hadzapi - гледаме в здрача, че не омже, жици висящи и на фенерче влезнахме вътре,
05.08.2013 05:52
много е красиво - тунела към саркофага, самият каменен саркофаг и купола над него кръгъл, масивни камъни, строителството - за жалост снимките от това пътуване един много знаещ младеж, ни ги изтри от комп., когато ни го "оправяше" и поне си ги бяхме извадили на хартия, че поне са ни запазени, но не може да се пускат да се виждат - момичетата като дойдоха и те с фенерчето разглеждаха, после те "откриха" къде е за осветлението, когато тръгнахме да излизаме и пак се върнахме да разгледаме вече на светлина. Няма да го забравя този случай - да ни дадат ключовете и сами да се оправяме, какво доверие са имали тогава тези хора..., после с децата разходиха ни до една вишка да ни покажат и в селото върнахме ключовете, спахме на едно приятно място и на следващия ден видяхме и крепостта там - голяма със запазени доста части от нея.

В Свиленград минахме, закъсахме за бензин и в едно село само имаше бензиностанция, пък докато чакаме да мине почивката на работещия там, минаха няколко часа, едни тесни пътища, добре, че едни граничари ни видяха да се лутаме малко нагоре-надолу - и ние търсихме скалната църква при Михалич, открихме пътека, имаше една полупаднала табела, обаче тъй като ни бяха предупредили да внимаваме, че в района имало много змии, а беше из едни треви, все пак до входа стигнахме, не беше обрасло толкова, но до там ни беше - около входа високи треви, чу се здраво изшумяване в тях и само по-отдалече прочетохме надписа отвън и си тръгнахме, да не попаднем на някоя змийка. Вече в Маточина - селото го намерихме по-лесно, видяхме кулата, реставрираха част от нея.

Оттам през Сакар из едни пътища, пълни с дупки, в Тополовград не сме се отбивали, че беше малко встрани, ходихме до Устрем - манастира, искахме там да спим, красива градина има, но... ни казаха, че бил вече свършил сезона, в окйто приемали за спане, а в района просто нямаше къде да се спи на друго място и оттам добре, че по поречието на Тунджа намерихме да спим в една от вилите, и то с доста търсене.
8. hadzapi - Някакво събитиещяло да има и почти всичко пълно, но накрая
05.08.2013 06:02
ни упътиха към една вила, там я стопанисваше рускиня с мъжът й българин и ни приеха, изкарахме спокойна нощувка в приятна обстановка, на следващия ден вече в Елхово - поразходихме се из града, тихо и спокойно място, и после през един пуст път през Странджа, само 1- 2 коли се разминахме, красота и спокойствие, там видяхме и дива свиня с малкото си, в Странджа ходихме до манастира, който е единствения там, пътя до него е черен но лесно проходим, уютна и гостоприемна обстановка, имаше хора, които си правеха почивката там. После вече набързо през Малко Търново, искахме да отидем до граничния район да видим гробницата на Бастет, района там, но ни казаха, че от преден ден се давало заявка, а Историч. музей вече не работеше, и два дена не ни се искаше да стоим там, не ни хареса градчето - имат обаче много хубаво работещо у-ще, в стара сграда, много запазена, а и било по труден черен път, за джип и отидохме до Бръшлян, видяхме там, но спахме чак в Ахтопол, после в следващите дена отидохме до Резово, Симеморец, Велека, помотахме се из крайбрежния път на Царево към Лозенец - презастроено и тъй като началото на октомври вече е пусто - се видя и качеството на прехваленото им строителство... Накрая вече си тръгнахме за у дома, че за ходене имаше къде още доста да се ходи, ама сили нямаше. :)

9. hadzapi - etyna, покрай Вашето споменаване за Маточина,
05.08.2013 06:03
Лютица и Михалич, Кърджали и се отвлякох, така че моите писания станаха многословно дълги.
10. etyna - Чудесно
05.08.2013 12:17
си изкарах по вашия маршрут. Посетих и някои места, за които все време не остава. Почти всичко написано ми е близко и познато, а вие разказвате увлекателно. Благодаря ви, че споделихте! Хубава, успешна седмица! :-))